جراحی گوش در شیراز | صفر تا صد اتوپلاستی

این حقیقتی است که همه ما قبول داریم : صورت و سر ، اولین اعضایی هستند که در زمان روبرو شدن با یک فرد ، با آن برخورد می کنیم. گوش ها هم یکی از اعضای مهم در طرفین صورت هستند که وقتی در موقعیت طبیعی قرار دارند ، در زمان روبرو شدن با فرد ، خیلی به چشم نمی آیند ولی اگر همین گوش ها ، بسیار جلو آمده یا نامتقارن باشند ، طبیعتاً ظاهر نامطلوبی را پیدا می کنند که می تواند اعتماد به نفس را تحت تاثیرات منفی خود قرار داده و ما را درگیر و نگران قضاوتی کند که ممکن است از ذهن فرد مقابل ، بگذرد. خوشبختانه ، یک راه حل ساده برای درمان بدشکلی های گوش وجود دارد که تحت عنوان جراحی گوش در شیراز یا اتوپلاستی نامیده می شود و با هدف ایجاد تعادل بین گوش ها و چهره انجام می شود. این پروسیجر اغلب بر روی کودکان در سنین پایین و قبل از ورود آنها به سنی که مورد تمسخر قرار گرفتن به دلیل بدشکلی گوش ها ، باعث آزار شان شود ، انجام می گیرد. این پروسیجر ، کار خود را با مانور روی غضروف گوش ها پیش می برد. اگر قصد دارید بدشکلی گوش های خود یا کودک تان را با استفاده از این فرایند جراحی ، درمان کنید ، لازم است جهت دریافت بهترین روش درمان ، با دکتر رضا کبودخانی بهترین جراح گوش شیراز ، وارد یک جلسه مشاوره شوید.

جراحی گوش در شیراز

انواع اتوپلاستی

قبل از عمل ، بیمار با شرکت در جلسه مشاوره ، مورد معاینه قرار می گیرد تا ایرادات گوش ، دغدغه ها و اهداف او به طور کامل بررسی شود و بهترین روش درمان ، پیشنهاد گردد. جراحی گوش دارای انواع متنوعی می باشد که متناسب با نیاز بیمار ، از سوی جراح برگزیده می شود. برخی از اصلی ترین انواع این فرایند جراحی ، شامل موارد زیر می باشد:

• پینینگ یا عقب کشیدن گوش : اگر گوش ها به شکلی غیر عادی ، جلو آمده بوده و از سر فاصله داشته باشند ، با این تکنیک ، عقب کشیده شده و در فاصله مناسب تری نسبت به سر قرار می گیرند.
  • کوچک کردن گوش : گاهی گوش ها در مقایسه با سر ، خیلی بزرگ به نظر می رسند و در این شرایط ، جراحی گوش در شیراز برای کوچک کردن آن ، با تغییراتی در این عضو ، اندازه آن را به یک حد متناسب می رساند.
  • بزرگ کردن گوش : این جراحی ، نقطه مقابل جراحی ریداکشن اتوپلاستی است که در آن ، جراحی با رویکرد افزایش دادن سایز گوش ها انجام می شود.
  • آزاد کردن نرمه گوش : در برخی گوش ها ، نرمه به بغل سر چسبیده است و در طول جراحی ، این نرمه آزاد می شود تا شکل بهتر و طبیعی تری پیدا کند.

آیا عمل گوش به آمادگی قبلی نیاز دارد؟

مثل هر فرایند جراحی دیگر ، برای اطمینان از دستیابی به بهترین نتایج ، در پروسیجر جراحی گوش در شیراز نیز لازم است اقداماتی در قالب اقدامات قبل از جراحی گوش انجام شود. در این فاز ، دکتر کبودخانی بهترین جراح گوش شیراز با بررسی فهرست داروهایی که در حال حاضر ، مشغول به مصرف آنها هستید ، دستور قطع مصرف موقتی یا تغییر در دوز مصرف را برای یک دوره موقت می دهد. مصرف داروهای مسکن غیر از استامینوفن باید تقریباً در طول دو هفته منتهی به روز جراحی ، متوقف شود. همچنین در طول این مدت ، نباید مکمل های غذایی مصرف کنید.

اگر سیگاری هستید ، لازم است از دو هفته قبل از عمل ، اقدام به ترک آن کنید چراکه این مخدر ، تاثیرات منفی را بر روی عمل گوش و دوره بهبود بر جای می گذارد.

دوره ریکاوری جراحی زیبایی گوش

بمنظور سپری کردن یک دوره بدون دغدغه ریکاوری جراحی گوش در شیراز ، لازم است چند روز از محل کار یا تحصیل ، مرخصی بگیرید. گوش ها به مدت 3-5 روز بعد از عمل ، پانسمان هستند. وقتی پانسمان برداشته شد ، به مدت یک ماه لازم است به صورت تمام وقت ، هدبند مخصوص استفاده کنید تا گوش ها در حین بهبود ، در پوزیشن مناسبی قرار داشته باشند. در ماه دوم بعد از عمل ، استفاده از هد بند تنها در طول شب ، کفایت می کند.

درد بعد از جراحی ، برای بسیاری از بیماران این عمل جراحی زیبایی گوش ، در سطحی کاملاً قابل تحمل قرار دارد و با مصرف داروهای مسکن ، قابل کنترل است ولی در صورت نیاز ، پزشک بعد از جراحی گوش در شیراز ، داروهای مسکن قوی تر را تجویز می کند. با توجه به اینکه غضروف در گوش افراد بزرگسال در مقایسه با کودکان از انعطاف کمتری برخوردار است ، ممکن است افراد بزرگسال ، دوره ریکاوری پر درد تری را تجربه کنند. علاوه بر داروهای مسکن ، دکتر کبودخانی جراح گوش خوب در شیراز برای بیمار خود ، داروی آنتی بیوتیک را نیز تجویز می کند تا از بروز مشکلات و عوارضی از قبیل عفونت ، جلوگیری به عمل آید.

جراحی گوش در شیراز چگونه انجام می شود؟

عمل زیبایی گوش تحت بیهوشی انجام می شود و نوع بیهوشی استفاده شده در طول جراحی ، بر اساس اهداف دنبال شده در عمل ، متفاوت است. در طول این پروسیجر ، برش هایی در پشت گوش در چین های طبیعی این عضو از صورت ، ایجاد می شود. سپس تکنیک های ویژه ای بر اساس نیازهای بیمار و نوع اصلاحات مورد نیاز ، به کار گرفته می شود. گاهی لازم است پزشک ، گوش و غضروف اضافی را قبل از قرار دادن گوش ها در موقعیت مناسب ، بردارد. بعد از این مرحله ، گوشه ها به عقب کشیده می شوند و با بخیه ، در پوزیشن جدید خود ، محکم می شوند. فرایند زیبایی جراحی گوش در شیراز اغلب دو ساعت طول می کشد.

هزینه جراحی گوش در شیراز چقدر است ؟

هزینه این عمل زیبایی بر اساس فاکتورهای متعدد ، از قبیل پروسیجر ویژه اجرا شده روی گوش ها ، مدت زمان جراحی و دستمزد جراح ، و نیز نوع بیهوشی استفاده شده ، فرق می کند. دکتر رضا کبودخانی بهترین جراح گوش شیراز با درک این مطلب که این فرایند دارای ماهیت زیبایی بوده و به دلیل عدم پوشش هزینه از سوی شرکت های بیمه برای برخی بیماران ، دغدغه آفرین است ، در طول جلسه مشاوره ، در کنار موضوعات دیگر ، در خصوص قیمت جراحی گوش در شیراز نیز با بیمار خود گفتگو کرده و اطلاعات مفیدی را در اختیار او قرار می دهد.

آیا عمل زیبایی گوش درد دارد ؟

جراحی گوش یک پروسیجر جراحی است و مثل هر فرایند جراحی دیگر ، درجه ای از درد را به همراه دارد. تجربیات فردی بیماران از درد احساس شده از این فرایند ، متفاوت است. تا وقتی که اثر داروی بیهوشی به طور کامل از بین نرفته است ، درد چندانی احساس نمی شود ولی بعد از رفع اثر داروی بیهوشی ، بیمار سطحی از درد را تجربه می کند که البته با مصرف داروهای مسکن تجویز شده توسط جراح ، قابل کنترل خواهد بود ولی به طور کلی ، اکثر بیمارانی که تحت این فرایند ، جراحی می شوند از جراحی گوش در شیراز بعنوان یک تجربه بدون درد یاد می کنند.

عوارض جانبی

هرچند جراحی گوش در صورت سپرده شدن به دست یک جراح ماهر و با تجربه ، یک پروسیجر بدون عارضه و کاملاً بی خطر است ولی اعتقاد دکتر کبودخانی دکتر جراح گوش خوب در شیراز بر این است که آگاهی داشتن بیمار از عوارض جانبی احتمالی این فرایند درمان ، امری ضروری است. درد ، ورم و کبودی از عوارض اجتناب ناپذیری هستند که حتی در صورت اجرای جراحی گوش در شیراز به دست بهترین متخصص ، نمی توان از بروز آنها جلوگیری کرد ؛ چراکه این عوارض در واقع ، واکنش های طبیعی بدن به تهاجمی است که در گوش ها اتفاق افتاده و بدن در تلاش است ناحیه مورد هجوم قرار گرفته را بهبود بخشد و مشخصه های ظاهری این تلاش ، به شکل ورم و کبودی نمایان می شوند.

در کنار این عوارض رایج ، عوارضی وجود دارد که نمی توان آنها را نرمال یا طبیعی تلقی کرد و علت بروز آنها به یکی از دو فاکتور عدم مهارت و تجربه جراح یا کوتاهی بیمار در فاز مراقبت های بعد از جراحی گوش نسبت داده می شود. به همین جهت ، انتخاب یک جراح خوب به منظور برخورداری از یک فرایند جراحی بدون عارضه ، امری ضروری است.

سوال شما توسط دکتر رضا کبودخانی پاسخ داده می شود